Voor het eerst altijd op de hoogte van muziek die op het web gedeeld wordt dankzij kollekt.fm

De beste muziek en updates van verschillende sites, allemaal in één oneindige afspeellijst

Tweet: Dankzij @KOLLEKTFM kun je nu zelfs met een druk leven op de hoogte blijven van nieuwe #muziek en updates. <link naar artikel hier>

AMSTERDAM -  Startup kollekt.fm heeft vandaag een unieke manier voor het ontdekken van muziek gelanceerd; Feeds. Het is nu voor het eerst mogelijk om eenvoudig content die gedeeld wordt op bijvoorbeeld blogs, Facebook, Soundcloud en YouTube naar eigen voorkeur in één lijst samen te laten komen. Het is daardoor eenvoudig om altijd op de hoogte te blijven van nieuwe releases en meer.

“Muziekliefhebbers gebruiken vaak verschillende diensten en websites om nieuwe muziek te ontdekken en op de hoogte te zijn. Iemand volgt bijvoorbeeld verschillende Facebook pagina’s waar muziek op gedeeld wordt, leest een aantal blogs en volgt op Soundcloud artiesten in een bepaald genre. Het kan behoorlijk tijdrovend zijn om op de hoogte te blijven van alles wat er uitkomt. Wij bieden nu als eerste ter wereld mensen de mogelijkheid om hun favoriete bronnen naar eigen voorkeur samen te laten komen in één lijst die zichzelf steeds weer vernieuwt als er nieuwe muziek op die bronnen verschijnt. Daardoor hoeven mensen nooit meer iets te missen en kunnen ze gemakkelijk nieuwe muziek ontdekken terwijl ze andere dingen aan het doen zijn” vertelt Julian Gijsen, medeoprichter en CEO van het platform.

Waar de muziek ook vandaan komt en waar het ook gedeeld wordt; kollekt.fm heeft zichzelf ten doel gesteld om alle muziekdiensten- en datapunten op een simpele maar krachtige manier met elkaar te verenigen. Op dit moment is muziek van YouTube en Soundcloud al beschikbaar, zelfs als die gedeeld wordt op facebookpagina’s. Ook blogs en YouTube kanalen en afspeellijsten kunnen gesynchroniseerd worden. Bovendien kunnen de resultaten op populariteit gefilterd worden. Er worden snel nog meer diensten toegevoegd, zoals bijvoorbeeld Spotify. “We vragen onze community om actief met ons mee te denken over de dingen die we als eerste moeten bouwen. Hun input is van groot belang voor de ontwikkeling van het platform - voor hen doen we dit tenslotte allemaal.”

De kracht van kollekt.fm schuilt in de controle die een gebruiker heeft over de collecties die hij maakt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om artiesten van hetzelfde genre bij elkaar te zetten. Het resultaat is een afspeellijst die zichzelf continue vernieuwt zodra er iets van die artiesten op het internet verschijnt. Gijsen: “Vergelijk het met een radiostation waar alleen de nieuwste muziek verschijnt van artiesten, labels, blogs of andere bronnen die jij bij elkaar vindt horen. Dit verandert de manier waarop mensen muziek kunnen ontdekken en levert voor zowel gebruikers als ons platform inzichten van onschatbare waarde. Als je mensen namelijk in staat stelt om verschillende bronnen bij elkaar te zetten en daar filters overheen te leggen krijg je een ontelbaar aantal mogelijke combinaties. Naarmate er meer bronnen gecombineerd worden krijgt kollekt.fm een ongekend inzicht in de relaties tussen sites waar muziek geüpload en gedeeld wordt. Combineer dat met de data die kollekt.fm verkrijgt door de gebruikers op het platform zelf en je kunt precies zien hoe muziek op het web geluisterd en gedeeld word. Die kennis willen we inzetten om liefhebbers aan nieuwe muziekbronnen voor te stellen, zodat ze nóg meer goede muziek kunnen ontdekken en volledig op de hoogte blijven van wat er speelt.”

Prijs en beschikbaarheid
Aanmelden voor kollekt.fm is gratis, ga voor meer informatie naar kollekt.fm/feeds.

Over Atmosphere by kollekt.fm

About kollekt.fm
Human curation has alway been the core of kollekt.fm. Since it was founded in 2013, the company has build an online consumer platform* where a community of 25.000+ users discover and share music. The company was part of the Amsterdam Rockstart Accelerator Web & Mobile batch '15 and was selected for Blackbox.vc in Silicon Valley which is powered by Google for Entrepreneurs.

*community.kollekt.fm

Atmosphere will be launched on getatmosphere.com